tisdag 8 september 2020

Om dagen vid mitt arbete ...


 Iförd min älsklingströja. Det är en av fördelarna med att jobba hemifrån. Så länge man inte lägger ut selfies är det ingen som ser vad man har på sig.

Jag har börjat se sämre. Det kan vara en tillfällig förkylning som orsakar det så tills jag är frisk har jag en papperstuss över näsroten. Detta för att få rätt brytning i glasen. Terminalglasögon kan jag få av jobbet men ”vanliga” glasögon och läsglasögon får jag vackert bekosta själv så jag dröjer lite till med det. Det blir inte direkt billigt. 👓

2 kommentarer:

  1. Smart att rigga med papperstuss för brytningen på brillorna! Håller med om att det är för dyrt med riktiga glasögon men läsglasögon är billiga å bra. Du kanske kan bygga ett par progressiva av en drös läsglasögon i olika styrka?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för idén men det där med att bygga saker är nog mer din grej. 😄

      Radera

Information till mina följare

Inte för att jag tror att någon lyckades följa mig via e-post men om ni gjorde det så är det snart slut med det.    Bilder